28 Mart 2014 Cuma

Genel olarak göçmenlik kararımı alışım

 
 

 Merhaba, Avustralya'ya göçmenliğe uzun zaman önce karar vermiş birisi olarak bu süreçte yaşadıklarımı tecrübelerimi kaydetmek için oluşturduğum bu bloga hoşgeldiniz. Bu blog belki benim gibi hayalleri olan başkalarına yardımcı olabileceği gibi, benim içinde bu bügünlerde yaşadıklarımı kayıt altına alabileceğim kararlarımı hangi şartlar altında aldığımı yanlışlarımı doğrularımı eksiklerimi farkındalıklarımı eğer bir gün yaptıklarımdan tereddüt edersem okuyup anımsayacağım bir kayıtlar bütünü olması amacıyla açıyorum.

    Öncelikle kendimi tanıtarak başlayayım. Adım H.Arda Soysal. Samsunda ailemin tek çocuğu olarak 1988 de doğdumyine Samsun'da büyüdüm. Her Türk genci gibi hayatım koşturmakla geçti; o sınavdan çıktım bu sınava girdim, çeşitli dallarda spor klüplerine yazdırıldım. Yaş ilerledikçe karşı cinsi tanımaya başladık kovaladık kovalandık; oynadık oynandık; güldük ağladık derken ne kendimi ne insanları ne hayatı tanımaya fırsat olmadan ÖSS de buldum kendimi. Şimdilerde çok da fena olmadığını düşündüğüm Anadolu Üniversitesi Malzeme mühendisliğini kazandım. Tercihimi alakasız değişkenlere bağlayarak aldım. Yine de yalan yok babamında okuduğu, onun üniversite anılarını dinlediğim İzmir içimde hep bir acı olarak kaldı hala da öyledir kolay kolay değişeceğini sanmam.
 
Bununla benzer olarak Avustralyaya uzun zaman önce ilgi beslemeye başladım belki çocukken sürekli okuduğum korsanlı adalı uzak diyarlara gitmekle ilgili kitaplarında büyük etkisi vardı bunda ama sürekli uzaklaşmayı hayal ettim yeni yerlere gitmeyi. İzmir'e benzer şekilde belki çok daha büyük acı olarak kalıcak eminim Avustralya eğer gitmeyi bir şekilde başaramaz veya vazgeçersem. Bu sebeble çok net kararlıyım bu konuda en azından denemem gerekir yoksa burada da geçicek hayatım hep bir özlem ve keşkelerle geçip heba olmasınıda istemiyorum. Öyle yada böyle herşeyi göze aldım gitmeliyim. ilkokulda çalış orta okulda rahatlarsın dediler, orta okulda çalış lisede rahatlarsın dediler, lisede çalış ÖSS de rahatlarsın dediler, ÖSS'ye çalış üniversitede rahatlarsın dediler, üniversiteyi bitir rahatlarsın dediler. Artık yeter eminim ki bu liste arkadaşlarımdan da öğrendiğim kadarıyla askerlik iş evlilik çocuk ve çocuğun aynı aşamaları kapsayarak sizin ölümünüze kadar kısır bin döngüye sarıp bizi öldürmeden çocuklarımıza miras bıraktırıyor biz ölüyoruz kaldığımız yerden çocuklarımız devam ediyor. O sebeble ben bu kısır döngüyü farkettiğim üniversite yıllarından bu yana kırmak için hazırlık yapıyorum. Umarım bunda da başarılı olurum.
    Şimdi sizde benim gibi bulunduğunuz ülkede huzurunuz kalmadıysa birkaç şeyin değil birçok hatta neredeyse herşeyin yanlış gittiğini düşünüyorsanız sizin görüşlerinize hayat anlayışınıza ilkelerinize daha uygun bir ülkeye göçmenizde hiçbir hata yanlışlık yok. Bununla ilgili araştırmalarınızı detaylıca yapın ve benim tavsiyem göçmeye karar vermeden önce mutlaka önce ülke seçin. Komik gibi duruyor ama bence en önemli hata bu yapılan. Göçmenlik sonu gelebilecek bir amaç olamaz değildirdir en sonunda kendinizi sürekli mutsuz ve sürekli bir arayışta yada göçer halde bulursunuz. Sonu getirilebilen içinize tam sinen hedefler seçin göçmek istiyorum ancak şu ülkeye şu nedenlerle şunları yapmak üzere şeklinde en azından bir şablonunuz olsun. Üniversite seçimine çok benzer ne olduğunu bilmediğiniz nasıl olduğunu bilmediğiniz bir üniversite sizin hayallerinizi kasşılayamaz ama ne olduğunu bilerek giderseniz gerçekçi beklentilerle gittiğinizden bu beklentilerinize ulaşabilirsiniz. İnternette araştırıren rastladığım Avustralyaya ile ilgili tek olumsuz yazıyı bir kız yazmıştı liseden sonra üniversite okumaya orda olan abisi ve ailesinin etkisiyle gitmiş zaten bir yerlere gitmekmiş amacı şimdi mutsuz bunun sebebininde az önce bahsettiğim hatadan kaynaklandığını düşüyorum hayalinde bir yer bir hayat bir üniversite yaratmış ne kadar harika yada değil olsa bile mutsuz olmuş olmayada mahkum olduğunu düşünüyorum. Zira olumsuz bir durum yoktu yazısında sürekli bir yaftalama vardı ama söyledikleri herşey ülkeden değil kendisinden kaynaklı şeylerdi. Bunu yaşamak istemiyorsanız benim kendimce hazırladığım hazırlık aşamalarından yararlanıp kendi sisteminizi kurabileceğinize ve bununda gerekliliğine inanıyorum. Hadi başlayalım o zaman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder